Pressemeddelelser

Skrevet den 2. september 2024

Regionschef i FTZ: Reorganisering har gjort hverdagen nemmere

Regionschef i FTZ: Reorganisering har gjort hverdagen nemmere

En stor reorganisering hos Danmarks største autogrossist, FTZ, har gjort flere arbejdsgange mere effektive. Det fortæller Morten Brejnbjerg Olsen, regionschef for salg i Sydjylland.

FTZ har i april gennemgået en betydelig omstrukturering for at styrke deres position i markedet. Omstruktureringen har resulteret i etableringen af syv nye regioner, hvor hver region nu har sin egen separate ledelse til både salg og logistik. Morten Brejnbjerg Olsen, regionschef for salg i Sydjylland, har allerede oplevet flere fordele ved denne nye struktur.

“Vores opdeling i separate regionschefer for salg og logistik har gjort det markant lettere. Jeg kan nu have fuldt fokus på salgsaspektet, da min kollega har det overordnede ansvar for lagerstyring og alle logistikaktiviteter,” fortæller Morten Brejnbjerg Olsen.

Skarpere fokus

Han mener, at denne klare ansvarsfordeling har skabt et skarpere fokus og en mere effektiv arbejdsproces. En af de mest markante fordele ved den nye struktur er, at det er blevet nemmere at træffe beslutninger.

“Det har betydet, at vi kan handle hurtigere og være mere agile i vores aktiviteter, hvilket ikke kun forbedrer virksomhedens interne processer, men også gør det muligt at reagere hurtigere på kundernes behov og efterspørgsler,” siger han.

Morten Brejnbjerg Olsen har været i FTZ siden 2021, hvor han begyndte som reklamationsmedarbejder og siden afdelingsleder for afdelingerne i Vejle og Grindsted, indtil han blev regionschef for salg i Sydjylland i april.

Stærkt samarbejde

Selvom der er en skarpere arbejdsfordeling mellem logistik og salg i den nye struktur, så er der stor fokus på samarbejdet, så man kan handle hurtigt og gøre kunden tilfreds.

“Når jeg besøger kunder, kan jeg lytte til deres ønsker og hurtigt kontakte min kollega, der har ansvaret for logistik, for at løse problemet. Vi arbejder som en enhed, selvom vi har forskellige ansvarsområder,” siger han.

Den nye struktur har også styrket samarbejdet på tværs af organisationen i hele landet.

“Vi arbejder også tæt sammen på landsplan. Organisationen er blevet fladere, og hvis vi vil drøfte noget, så er vi syv personer og en national salgschef, der tager beslutninger sammen. Det gør, at vi kan have mere fokus på det område, vi arbejder indenfor,” forklarer Morten Brejnbjerg Olsen.

Del online på:

Find andre opslag

FTZ

Nyheder & Presse